Christina lär ut tappmaskinen!

Det blev en annorlunda dag! Tappmaskin!

Markus har ett eget projekt (en säng) som det brinner lite i knutarna med. Så han tog dagen ledig och arbetade istället med den. Men så behövdes det köras slitsar i sängbenen och tappmaskinen hade han inte kört i Tyskland.

Så vi passade på att ha en ordentlig genomgång av tappmaskinen, där såklart lärlings-Nellie och praktikant-Paula också var med. Dagen till ära höll Christina genomgången. Hon kan maskinen och tänket bra, men det är inte tvunget samma sak som att på ett bra sätt, oförberedd, dra en pedagogisk genomgång på engelska. Men det löst hon såklart med bravur. För att hon vill lyckas med saker hon gör och inte ger sig. Hon kommer också ihåg hur det var när hon var ny och är duktig på att hitta sätt att förklara som gör det lätt att förstå.

Det är också utmärkt för det egna lärandet att visa och resonera med andra. Varför gör man såhär?…det är inte tillåtet att svara ”för att det är så man gör”….utan svaren måste motiveras med riktiga förklaringar och argument.

Vi andra ställde frågor och resonerade. Tittade och undrade. Sen körde Christina lite tapp, slits och kontraprofiler till ett par stora konsoller hon snickrar. Efter det körde Markus slitsar. Alltihop blev väldigt tätt och fint. Bra jobbat hela gänget!


2 svar till ”Christina lär ut tappmaskinen!”

  1. Profilbild för Anders
    Anders

    Vill se bilder på Markus projekt!

    1. Profilbild för Daniel
      Daniel

      Det kommer!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *