• Underbar kurs!

    Underbar kurs!

    Vi är precis klara med en veckas fönsterkurs hos oss i Knästorp! Det var både nya deltagare (bland annat Magnus som fick kursen i 50-års present av sin fru!!) och andra som kom tillbaka för att gå kurs för både andra och tredje gången. Så otroligt kul att ni gillar vad vi gör! Stort tack…

  • Det blev ett fönster! Och en kurs!

    Det blev ett fönster! Och en kurs!

    Veckan har ägnats åt att ha fönsterkurs. Från halva Sverige dök det upp snickare som ville lära sig nytt. Det blev ett kopplat två-luftsfönster med liggande spröjs och profil i karm, post, båge och spröjs. Fulla dagar och otroligt trevligt! Vi flyttade ut fikabordet i snickeriet så alla skulle få plats, fick i oss lite…

  • Det är fönsterkurs!

    Det är fönsterkurs!

    Full fart. Nästan löjeväckande många moment, metoder, tekniker och tänk att gå igenom. Men det går bra! På bilden ser vi hur Jonas gör tapphål i stämborr och med stämjärn. Vi hade en ordentlig genomgång av stämborrmaskinen och hur vi lyckas få gör precision i en gammal maskin utan skalor. Bra jobbat!