-
Läxförhör – utan svar såklart…
Idag blev det fullt fart som vanligt. Kyrkbesök, linoljemålning, dialog med kunder och leverantörer, hyvling, sågning, putsning, borrning, stämjärning. Och så läxförhör till eftermiddagskaffet. Som jag skrev om igår fick Oliver hemläxa. Han tog det på allvar. Redan samma kväll plingade det till på messenger och en A4 sida med argument för och emot olika…
-
Vi har en ny praktikant – kan du hjälpa honom?
Oliver går finsnickeri på gymnasiet och kommer att göra 4 veckors praktik hos oss. Det har börjat bra! Första dagen fick han lära sig att man aldrig får ha händerna i fickorna på ett snickeri och sen har det bara rullat på! Han är vaken, ödmjuk och har en bra förståelse för snickrandet. Nu är…


