-
Bråda dagar i snickeriet – nu snickras det skåp i furu!
Idag monterades det ihop bakstycken till skåp. De både breda och höga och görs i form av ramar med fyllning för att vi inte ska få problem med rörelse längre fram. Att trycka ihop dem och slå igenom dragplugg gick väldigt smidigt. Dels för att vi var ett helt gäng motiverade snickare, lärlingar och praktikanter.…
-
Praktikanten lär ut tricks!
Nu är kvällsskiftet igång, vilket innebär att jag skruvar upp ställ för stämborren och Rasmus hyvlar askben till sitt soffbord. När man har kortare arbetsstycken så föredrar jag att hyvla på Moxon-visen, vilket innebär att jag står mer rakt framför biten jag hyvlar än om jag spänner upp det på bänken och står lite mer…


